2009年8月22日星期六

美國軟體工作離職時的一句話- Nice to work with you

在美國從事軟體業已有4年多,在這段期間中,常會聽到離職員工會對他們認為不錯的同事說一句話,那就是 Nice to work with you。也有其他主管會對他們覺得不錯的離職員工說 Nice to work with you。至目前為止,我覺得他們說的這一句話都很真誠,沒有半點虛偽。

雖然離職會消耗整個團隊的資源,但若是離職員工曾對你說過 Nice to work with you,就表示你在他的眼中還是個不錯的同事。

若你覺得對方也不錯,你就大方的說出 Nice to work with you,我相信他們一定會很高興的。

延伸閱讀:
喜愛美國工作的會議-Scrum
美國職場上的 2 weeks notice
在美國工作離職時會有離職證明嗎?
你覺得你在美國工作是大才小用嗎?
美國職場裁員再現記-你覺得你現在工作安全嗎?

2 留言:

ILoveLydia 說...

Dear Ray,

今天下午無意間發現你的網誌
深深感到你的網誌對於想來美國或是已經身處美國的芸芸眾生們的價值。
我現在在西雅圖念MBA,在台灣有7~8年的
工作經驗,能夠出來看看這個世界重新認識
工作及重新學習對我來說都是非常可貴且珍惜的。
由於我現在正準備邁入我在學校的第六個月
也深深感到如果將來畢業之後要留下來打拼勢必要有充足的準備及周全的計畫。
想請問若我將來想留在美國工作,以目前的MAJOR-MBA而言,除了加強語言能力之外,對於其他專業能力是否有任何建議呢?
或是需要準備甚麼樣的LICENSE為RESUME加分呢?
社團經驗對於未來求職是必須的要件嗎?
因我的visa status是E1 spouse,請問是否可以合法工作呢?
若有計劃將來開店做生意 是否一定要持有綠卡才能開店呢?

抱歉 問題有點多...
感謝你的分享及回答

Liv

Ray 說...

ILoveLydia,
Welcome to my blog. Hope this blog is useful for you.

想請問若我將來想留在美國工作,以目前的MAJOR-MBA而言,除了加強語言能力之外,對於其他專業能力是否有任何建議呢? 因我的visa status是E1 spouse,請問是否可以合法工作呢?

Ans: Educational background + License+ work experience are always good in Taiwan.

But in the USA, English and expertise (including license) are more important. I really don’t know what your expertise is and don't know what you want in your job search. So I can’t make some suggestions.

Because you have E1 status, you can work in the USA. You don’t have to compete with other international MBA students. But before you find a job, I suggest that you should always ask your attorney about E1 status and especially payroll status.


社團經驗對於未來求職是必須的要件嗎?
Ans: you have work experience, and you don’t have to list this experience in your resume.

若有計劃將來開店做生意 是否一定要持有綠卡才能開店呢?

Ans: No. You can open the store now if you want. Even if you are F1students, you can open the store, but F1 students can’t be on the payroll.


No Chinese keyboard now.

Locations of visitors to this page
自訂搜尋