2009年11月14日星期六

你會為了省錢而搭乘轉機的美國國內航班嗎?

相信大家在美國都曾為了省 USD 100-200 元的票價,而不搭直飛的美國國內航班,而改搭轉機的航班。你們曾經遇過嚴重的班機延誤嗎?

前一陣子一家航空的航班嚴重耽誤,很多人抱怨連連。這也使我想起斯汀去年為了省錢,從西雅圖機場飛到 Las Vegas (途中經由舊金山轉機)共花了15小時,回程也花了15小時。二日的行程全部耗在舊金山機場的轉機上。經過了這次的教訓,她發誓不再因小錢而浪費寶貴的時間。

當她在舊金山轉機時,因為航空公司採聯營方式,系統有點偏差。A 航空公司說: 你應該到 B 航空公司詢問,到了 B 公司時, B 公司和她說:你應該到 A 公司詢問。後來確定已無法搭乘預定起飛的航班,只好再等好幾小時的班次。

我一向喜歡搭直飛的航班。曾經有一次為了省錢,結果遇到回程的轉機航班延誤,客服人員說下午才有班次,幸好沒等太久,否則我旅遊心情會大受影響。

我們是無法預測轉機航班是否會嚴重耽誤。若遇到了只能自求多福了!

延伸閱讀:
你覺得在美國常常花冤枉錢嗎?
美國有那幾州沒有實施日光節約時間?
在美國感冒鼻塞可使用antihistamine成分的感冒藥
美國旅館裡的浴室中放有三種不同毛巾,其用途為何?
連老美都困惑的親屬關係英文字彙 : first cousin once removed, first cousin twice removed

5 留言:

Angie 說...

Hi Ray,
我想請問你一件事,不知道你是否有那方面的資訊.
我和我男友明年1月結婚.會在台灣宴客.我男友是台灣人,有加拿大籍,在美國是持H1B.所以我之後要辦的是H1B的配偶簽證.但因我男友從小就在國外求學,他還沒當兵,所以屆時會持加拿大護照入境台灣,但是我們不能在台灣登記結婚,因為他就會被發現沒當兵,很可能就無法出境,我們要避免這件事.
寫信問他公司的律師卻一直沒回信.眼看時間越來越近,我很擔心之後1月我回到西雅圖時在美國公證但簽證很可能要等很久才會下來.我不想再出境,因為打算明年3,4月時懷孕.
我們有想過去加拿大公證,但是我也不可能待在加拿大.
所以,我和我男友到底要怎麼處理才可以讓我順利又快的拿到配偶簽證呢?
如果你有這方面的資訊,麻煩你告知我.或可以請你幫我問問有這方面經驗的人嗎?
Thanks a lot.

Angie

Ray 說...

Angie,
Where did your bf get his H1B visa? Is it from Taipei? If you are in Seattle, why not get married first in the court first? You can get the marriage certificate quickly.

If the attorney didn’t reply to your bf, why don’t you call another Chinese attorney to ask the information you want? There are many attorneys in WA and CA. You can ask them quickly and easily. Thinking and waiting can’t solve the problem.

I am not a expert, so I don’t know how to answer your questions because your situation is complicated. Asking a professional attorney is always a good idea.

No Chinese keyboard.

Angie 說...

Hi Ray,
Thanks for your reply. I think my bf got his H1B in Canada or America. I am not sure.
I came here(Seattle) for vacation and will go back to Taiwan on Novermber 26th. I am not working in the USA.
My bf called the attorney yesterday,but he got no answers.
Well, I will ask him to keep contact with the attorney or find another one.

Tks a lot.

Angie

匿名 說...

A friend had a similar situation as Angie. She (from Taiwan) was on vacation here a few years ago, and met her boy friend (now husband,from Taiwan too). The BF was on the H1B visa, and after married to him, she applied for the H4 without any issue ( yes it take normal process times of 3 months or so, but what do you expect? The immigration have too many things to process and and it take good time to process).

IMHO, Angie, as long as your BF and you are legally in the USA, and the marriage is real, then there is nothing to worry about getting the H4.

However, I am more worried about your BF. As you had said that your BF might get detain in Taiwan, and why he wants to take the risk? One more thing, he might want to make sure that he can reenter to USA with the VISA stamped on the passport to avoid

Wish you best luck to your marrage.

Ray, love your blog and keep on posting interesting, informative, and educational topics. Thank you for your good works.

Ray 說...

Angie,
You should call some Chinese attorneys about your situation.

Anonymous,
You are right. We cannot take any risk.

Thanks for your kind words. I will add some useful information in my blog. :)

Locations of visitors to this page
自訂搜尋